Boria Zaman Dahulu

Jumaat, September 12, 2008

TOKOH BORIA, PAK KAN MENINGGAL DUNIA


Tokoh dan penggiat boria yang tidak asing lagi di tanahair Hj. Abu Bakar bin Jaafar 84 tahun, ataupun lebih dikenali dengan panggilan Pak Kan telah kembali ke Rahmatullah petang 12hb. September 2008 di Hospital Pulau Pinang. Jenazahnya dikebumikan pada hari Sabtu 13hb. September 2008 di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas ruhnya. Sama-sama kita hadiahkan Fatihah.
Gambar terbaru Allahyarham diambil di kediaman Allahyarham di Sungai Petani, Kedah pada 3hb. Mei 2008 semasa saya (OMARA) berkunjung membuat rakaman dokumentari sejarah boria dengan Puan Siti Zaleha M. Hashim dan Puan Rohana Abdul Rahman dari Dewan Bahasa Dan Pustaka, Kuala Lumpur.

Lain-lain ialah gambar yang diambil semasa jenazah Allahyarham dibawa keluar dari rumah anaknya di Sg. Nibong, Pulau Pinang dan semasa di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang.

Kelihatan Pengarah Bahagian Jabatan Warisan Negara Malaysia Nai Siri Neng Buah turut memberikan penghormatan terakhir dan sedang bercakap sesuatu dengan anak Allahyarham. Di sebelahnya En. Yusof M. Hashim (Pak Kojek).

Ramai rakan-rakan seni, penggiat boria dan kaum keluarganya yang turut menziarahi jenazahnya sejak malam hingga di tanah perkuburan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...