Boria Zaman Dahulu

Selasa, Januari 13, 2009

Boria Anak Wawasan Martabatkan Boria di Indonesia

Kumpulan Boria Anak Wawasan SMKPTJ (Model Khas Pulau Pinang) telah selamat dan berjaya mempersembahakan boria di Revitalisasi Budaya Melayu II di Tanjungpinang, Provinsi Kepulauan Riau, Indonesia pada 15 hingga 22 Disember 2008. Persembahan boria mendapat tumpuan dan sambutan yang hangat dari penduduk di sana.


Festival ini dijalankan setiap 4 tahun sekali dan semua persatuan atau sanggar seni budaya seluruh Republik Indonesia dijemput termasuk negara jiran serantau dan kebetulan Malaysia HANYA
diwakili oleh Kumpulan Boria Anak Wawasan SMKPTJ.


Semua Persembahan kesenian budaya Melayu yang dipertontonkan adalah yang bertaraf profesional namun Alhamdulillah anak-anak kita SMKPTJ tetap boleh berdiri sama tinggi dan sama hebat dengan persembahan mereka dan terbukti apabila Kumpulan Boria ini terpilih untuk untuk mendakan sekali lagi persembahan pada malam penutup yang dihadiri oleh Gabenur Kepulauan Riau (KEPRI).


Kumpulan Boria berjaya muncul sebanyak dua kali persembahan. Ternyata Boria mampu untuk bersaing dengan seni budaya asing dari negara luar.

Penasihat :

Pn Hjh Jamilah Bt Salim
(Pengetua SMKPTJ)
Tn Hj Mohd Zuki B. Ibrahim
( PK Ko-Kurikulum)

Guru Pembimbing :


En Murshidee B. Hj Md Ramli

En Zainal B. Hashim
En Ahmad Firdaus B. Din
Pn Che Jamilah Bt Abdul
Pn Razila Bt Azali

Penubuhan Kumpulan Boria : Tahun 2003

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...