Boria Zaman Dahulu

Ahad, Julai 11, 2010

Boria Diberi Tempat Raikan Festival George Town 2010





Terima kasih kepada Kerajaan Negeri, Jabatan Warisan Dunia P. Pinang, Jabatan-jabatan yang berkenaan dan penganjur Festival George Town 2010 sempena ulangtahun ke 2, George Town diistihar Bandar Warisan Dunia kerana telah mengundang Boria buat persembahan di tiga tempat iaitu pada 4 dan 7 Julai 2010.

Bersama Persatuan Melayu Pulau Pinang (PEMENANG), Boria telah diundang buat persembahan di Rumah No. 138, Jalan Hatin, Rumah Teh Bunga Pulau Pinang sempena Hari Makanan Melayu P. Pinang dan Kraftangan yang diadakan pada 4 Julai 2010.

Pada 7 Julai pula bertempat di Pentas Lebuh Acheh, di hadapan Pejabat Warisan Dunia dan Muzium Islam P. Pinang, persembahan boria telah diberi peluang memulakan acara pentas yang diadakan mulai pukul 5 petang. Pada jam 8.30 malam pula, di Bangunan Town Hall, kumpulan boria telah diberi peluang buat persembahan meraikan TYT Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang dan isteri, Ketua Menteri dan tetamu jemputan di pintu masuk ke dewan. Selepas itu Boria juga telah memulakan acara-acara pentas yang diadakan di dewan Town Hall tersebut semasa majlis perasmian Festival George Town.

Gambar: Kumpulan Boria Budayasari sedang buat persembahan di Festival George Town.

Foto atas: oleh Pak Wan
Lain Lain foto: oleh Omar Hashim Omara

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...