Boria Zaman Dahulu

Rabu, Oktober 13, 2010

Majlis Perkahwinan Anak Pn. Siti Zaleha M. Hashim Undang Boria





Dewan Komuniti Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur. Tarikh: 10 10 10. Kumpulan Boria Budayasari Pulau Pinang telah diundang buat persembahan di Majlis Perkahwinan Fariq dan Fareeza (Puteri kesayangan Puan Siti Zaleha M. Hashim - penulis/sasterawan yang tidak asing lagi Dewan Bahasa Dan Pustaka).

Kami seramai 14 orang, telah bertolak dengan tiga buah kereta dari Pulau Pinang pada hari sabtu 9 10 10 dan diberi tempat penginapan di Grand Pacific Hotel Kuala Lumpur.

Pada majlis tersebut, kami telah persembahkan dua buah persembahan. Persembahan pertama ketika pengantin sedang makan beradab dan kedua semasa penutup majlis tersebut. Penyanyi Uji Rashid, Chico dan Roslan Madun juga turut diundang.

Persembahan pertama yang khas ditujukan kepada pasangan pengantin bertajuk Selamat Pengantin Baru. Rangkap karangan khas telah dicipta dan disusun untuk kedua-dua mempelai ini.

Sketsa boria oleh Bakar Panjang, Omar Hashim Omara, Sharifah Juairiah dan Chop (Pak Kojek). Tukang karang oleh Hafizi Jie dan sailor pula oleh Budayasari Pulau Pinang. Lan DekNa dari Rajalawak L N J turut bersama rombongan walaupun tidak mengambil bahagian.

Sambutan yang hebat dari Pengantin dan keluarga serta para tetamu turut sama memeriahkan persembahan kami pada petang itu. Kami bertolak balik ke Pulau Pinang pada hari yang sama dengan harapan semoga persembahan boria akan terus diterima di seluruh negara.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...