Boria Zaman Dahulu

Jumaat, Mei 22, 2009

Bicara Eksekutif Budaya 'BORIA' Di Naza Hotel 24 Mei 2009



Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara Negeri Pulau Pinang akan mengadakan Program Bicara Eksekutif Budaya "PERKEMBANGAN BORIA PULAU PINANG; KETOKOHAN ABU BAKAR JAAFAR DAN ABDULLAH DARUS" pada 24 Mei 2009 (Ahad) mulai jam 8.00 pagi hingga 1.00 tengahari bertempat di Naza Hotel Penang, Tanjung Tokong Pulau Pinang.

Ahli-Ahli Panel ialah - Abdullah Darus, Omar Hashim (Omara), Omar Abdullah, Syed Akir Syed Ahmad dan Jibran Khalil.

Omar Hashim dan Omar Abdullah juga masing-masing akan mempengerusikan setiap satu bahagian program ini. Pengarah Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara Negeri Pulau Pinang Cik Mariam Sulaiman akan turut bersama menjayakan program yang menghimpunkan penggiat-penggiat, ahli boria dan peminat seni di Pulau Mutiara ini.

Warisan Boria ucapkan tahniah kepada Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara Negeri Pulau Pinang yang menganjurkan majlis ini kerana seni warisan boria tidak lagi dibiarkan sepi dan usaha seperti ini patut diteruskan lagi untuk menyatukan mereka-mereka yang terlibat dalam kesenian yang semakin layu ini. Jasa orang-orang lama boria terus dikenang dan yang baru disuntik semangat cintakan seni warisan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...