Boria Zaman Dahulu

Jumaat, Oktober 14, 2011

Imuda dan Boria


“Aku mula terlibat dengan Boria masa aku darjah 3 tahun 1969 .Sebelum ni aku dengar dan tengok aje abang aku main Boria . Masa tu aku terlibat dalam satu persembahan utk hari Ibu Bapa . Berpakaian seragam semuanya 20 orang aku jadi tukang karang dan buat lawak , tapi pakai kertas la nak baca rangkap pantun. Lepas tu darjah 6 jugak Boria utk hari IbuBapa .

Di tahun 70 an Boria amat termasyur di Pulau Pinang . Masa aku tinggal kt Kuates Keretapi Perai sekitar tahun tu aku terlibat juga dgn Persatuan Belia . Jikalau ada kenduri kendara waktu malam mesti ada hiburan kalau tak kugiran ada Ghazal Party kalau tak pun Boria . kalau Boria aku pun terlibat la tapi jadi Sailor aje . Sehinggalah aku berkerja di Kuala Lumpur awal tahun 80an aku tetap meminati Boria , Sememangnya Boria memeriahkan apa saja majlis . Semasa aku berlakun sitkom Pi Mai Pi Mai Tang Tu , aku selitkan jugak Boria . Begitulah cintanya aku dengan Boria” .

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...