Boria Zaman Dahulu

Rabu, April 22, 2009

Boria Budayasari Pulau Pinang Di Pesta Buku 2009 PWTC





Kumpulan Boria Budayasari Pulau Pinang telah memeriahkan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 anjuran Dewan Bahasa Dan Pustaka Kuala Lumpur pada hari selasa 21 April 2009. Majlis anjuran BAHAGIAN MULTIMEDIA DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA ini yang dimulakan mulai jam 2 petang dan berakhir jam 4 petang telah dijuruacarakan oleh pelawak dan pelakon yang tidak asing lagi, Imuda.

Penonton yang membanjiri kawasan Pentas Legar Putra Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur dipersembahkan dengan dua buah boria iaitu 'Martabat Bahasa' dan 'Lumba Haram', kedua-duanya disampaikan oleh tukang karang Nurul Hafizi. Imuda dan Lan dari Kumpulan LNJ (Rajalawak Astro) turut berlakon sketsa bersama-sama dengan Yusof (Chop), Abu Bakar, Sharifah dan Omara. Rangkap karangan kedua-dua lagu boria dicipta dan disusun oleh Omara juga.

Acara-acara lain ialah nyanyian lagu dalam pantun (Ya Ladan) oleh Haziq AF4, Berbalas Pantun (Pantun Kasih), Kuiz Pantun (Terbuka kepada Pengunjung), Nyanyian Lagu Peribahasa (Bumi Dipijak Langit Dijunjung) oleh Fadli Semi dan juga Persembahan Nyanyian Kumpulan Tadika.

Dr. Amran Joned (Ketua Bahagian Multimedia), Pn. Siti Zaleha M. Hashim (Bahagian Multimedia), Encik Arshad bin Rawian (Ketua Bahagian Penerbitan Bahasa) dan Cik Mariam Sulaiman (Pengarah Kebudayaan Dan Kesenian Negara Negeri Pulau Pinang) adalah antara tetamu utama yang turut menyaksikan persembahan tersebut.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...