Boria Asli Omara di Festival Boria 2014

Rabu, Julai 15, 2009

E-Mail Dari Ako Yaakob

Daripada: Ako Yaakob

Subjek: apa nk jadi ngan boria???
Kepada: 0mara353535@hotmail.com
Tarikh: Selasa, 14 Julai, 2009, 5:49 PM

Salam... Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih yang tidak terhingga pada abang Omara yang melahirkan blog boria, saya amat gembira sangat-sangat dengan blog tu... memang lengkap, padat dan senang nak buat rujukan. Tapi masa la ni ramai yang buat pandai-pandai tak mau rujuk kat pengiat boria yang sedia ada ni memang la terlalu sedih buat saya yang seorang peminat dan ahli boria. Terlalu ramai orang luar yang menciplak boria untuk tontonan orang ramai, banyak yang cacat cela yang begitu ketara yang boleh kita nampak sebagai orang boria. Bagi orang bukan boria mungkin itu dipanggil boria tapi kita nak panggil apa? Tarian entah apa, lirik tungging terbalik dan sketsa pun tak ada.. apa punya boria daa... Saya tengok boria ka mungkin pupus ditelan zaman... Wahai orang-orang boria bangun laaa, jom kita imbas balik era 80 dan 90an banyak pertandingan di antara kampung-kampung, sekolah dan agensi kerajaan, mana pi semua kumpulan ni? Kalau dulu sampai 20-30 kumpulan la nak cari 5 kumpulan pun susah pasai apa boleh jadi macam ni abang Omara? Saya minta tolong abang Omara hidupkan balik suasana macam dulu, tolong cari balik orang-orang lama boria mana pi depa? Carilah penaja untuk buat pertandingan boria besar-besaran, kalau zapin dan dikir barat boleh buat pertandingan besar-besaran dekat TV1 pasai apa boria tak boleh pulak? Banyakkan promosi boria dekat Penang pasai dekat Penang sendiri pun dah jarang jumpa persembahan boria dah macam mana kita nak jumpa kat luar? Kalau jumpa pun boria CACAT! Apa pun saya amat berbangga pasai ada lagi orang (macam abang Omara) yang masih kuat mempertahan warisan Pulau Pinang. TAHNIAH! Saya doakan abang Omara dalam keadaan sihat dan dilindungi ALLAH SWT Insyallah.. disamping pertahan boria jangan lupa satu lagi warisan Pulau Pinang iaitu JOGHEE sama-sama la kita pertahankan sampai bila-bila. TAK KAN BORIA HILANG DI DUNIA....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...