Boria Zaman Dahulu

Khamis, April 09, 2009

Masyarakat Madani Tanpa Dadah Dalam Pertandingan Boria


Karnival Pendidikan Pencegahan Dadah 2009 Peringkat Kebangsaan akan berlangsung tidak lama lagi. Pertandingan 'Boria' kesenian popular Pulau Pinang ini bertujuan merealisasikan 'Sekolah Bebas Dadah' Menjelang Tahun 2012. Objektifnya menggalakkan murid melibatkan diri dalam aktiviti Pendidikan Pencegahan Dadah, mengembangkan bakat dan potensi murid dan juga menyampaikan mesej Pendidikan Pencegahan Dadah. Kumpulan sasaran pertandingan ini ialah murid-murid Tahap 2 sekolah rendah kerajaan. Tema kali ini "Masyarakat Madani Tanpa Dadah". 

Warisan Boria mengucapkan tahniah kepada penganjur kerana tidak melupakan 'Boria' iaitu salah satu kesenian Pulau Pinang yang baru-baru ini telah dipilih sebagai Warisan Kesenian Dan Kebudayaan 2009 di negara kita. Kepada para guru dan pelajar yang terbabit, diharapkan dapat sama-sama menjaga kualiti persembahan yang terbaik dan semoga berjaya mencapai kemenangan yang diharapkan. Warisan Boria sedia memberikan nasihat jika diminta dan bahan-bahan dalam blog ini bolehlah dijadikan panduan.

Gambar: Kumpulan Boria Anak Wawasan SMKPTJ (Model Khas Pulau Pinang) membawa pulang kejayaan di Karnival PPDA , Kota Bahru, Kelantan dengan menggondol Johan Boria tahun 2008 dan juga Anugerah Tukang Karang Terbaik.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul ke 8-11.jun peringkat kebangsaan tu? cuba check betul2.. rasanya 1-4 jun kan. kat kedah...

Omar M. Hashim (Omara) berkata...

Terima kasih atas peringatan. Saya dapat Fax dari seorang guru... mungkin ada perubahan tarikhnya kot? InsyaAllah saya akan perbetulkan nanti....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...