Boria Zaman Dahulu

Ahad, September 25, 2011

Boria Gema Permata di Charity Food Fair 2011





















Kumpulan Boria Gema Permata, KRT, Permata C, Pangsapuri Permata, Bandar Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang di bawah pimpinan Mamu Mustaffa telah diundang buat persembahan boria di Majlis Khoo Kongsi Charity Food Fair 2011 di Khoo Kongsi, 18, Cannon Square, Pulau Pinang pada 24 September 2011.

Kumpulan sketsa yang terdiri dari Chop Pak Kojek, Sharifah Juairiah dan Omar Hashim Omara turut bersama-sama buat persembahan dengan kumpulan boria ini di majlis tersebut dengan kisah berjodol Warisan Seni Pulau Pinang.

Kumpulan boria ini turut menyertai Pertandingan Boria dalam ketegori remaja anjuran Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia dan Kementerian Pelancongan Malaysia yang diadakan di Padang Kpg. Seronok, Bayan Lepas, Pulau Pinang tidak lama dulu.

Persembahan di majlis makan malam ini telah mendapat sambutan baik dari penonton-penonton yang terdiri dari orang orang Cina sahaja dan boria adalah satu-satunya acara seni warisan Melayu yang turut diundang di majlis tersebut.

Semoga Warisan Boria terus diterima oleh semua kaum di Malaysia dan akan terus dimartabatkan sebagai warisan seni Pulau Pinang.

Persembahan ini diuruskan oleh Omar Hashim Omara.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...