Boria Zaman Dahulu

Ahad, September 25, 2011

Boria Diundang di Majlis dan Acara Bangsa Lain

".....Sharifah Juairiah Syed Jamal Khoo Kongsi Charity Food Fair...semua makanan kami tak boleh makan sbb tak halal dan semua persembahan dlm bahasa Cina...tapi yg membanggakan kami adalah kami diundang buat persembahan Boria selepas majlis ni dirasmikan....Alhamdulilah kami dpt tepukan yg gemuruh oleh semua yg hadir...."

Demikian kata-kata Sharifah Juairiah Syed Jamal, anak saudara kepada Allahyarham Dato' Zainal Alam penghibur terkenal suatu masa dulu. Sharifah juga aktif sebagai ahli sketsa boria dan pernah berlakon teater dan beberapa buah Telemovie di Tv seperti - Anak Mamak Menantu Mami, Dalca Mami George Town, Mencari Bidadari, Duda Dudi dan banyak lagi.

Menurut Sharifah lagi, sepatutnya penganjur-penganjur Melayu mencontohi mereka kerana sanggup menyelitkan acara Boria dalam persembahan yang tidak ada kena mengena dengan bangsa dan budaya kita ini.

Bukan saja di Pulau Pinang, negeri negeri lain juga harus berikan tempat kepada warisan seni dan budaya kita dalam semua acara yang diadakan tanpa mengira bangsa atau kaum.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...